• تبریز خیابان امام خمینی چهارراه شهید بهشتی ساختمان آرش طبقه 6 واحد 602

مایعات قابل توسعه در برش فلزات

سیالات فلزکاری اغلب به عنوان یک اصطلاح عمومی برای توصیف چهار دسته از سیالات جهت تسهیل در طیف گسترده ای از عملیات های کاربردی یا اصلاح فلزکاری مورد استفاده قرار می گیرند:

روغن های حلشونده  Soluble: روغن هایی هستند که دارای بیشتر از ۳۰% روغن غلیظ بوده و دارای ظاهری شیری رنگ می باشند.

روغن های نیمه سنتتیک  SEMI-SYNTHETICS : روغن هایی هستند که دارای کمتر از ۳۰% روغن غلیظ بوده و دارای ظاهری شفاف می باشند.

روغن های سنتتیک خالص Synthetic : بدون روغن بوده و دارای رنگی شفاف می باشند.

روغن های Straight: یک سیال حذف مواد زاید فلزی پایه مستقیماً روغنی است که حاوی آب بوده و حاوی هیچگونه مخلوط آبی دیگر در کارکردهای معمولی نمی باشد.

روغن آب صابون نانو بر پایه روغن گیاهی زیست ساختار بوده و به بعنوان بایو کولانت Bio Coolant مطرح می گردد

همچنین روغن حل شونده شرکت ایزی کات با روغن پایه مرغوب و با کیفیت با ویسکوزیسته و دانستیه استاندارد و مهندسی شده برای مصرف مجموعه های صنعتی طراحی و تولید گردیده است.

فیلتراسیون روغن حل شونده ( آب صابون) تراشکاری و فلزکاری

کاهش دور ریز مایعات فلزکاری و خنک کاری آب صابون تراش، افزایش عمر قالب های نورد سرد به علت کاهش میزان اکسیدها و مواد سخت حال از فرآیند و افزایش کیفیت محصول تولیدی حافظ محیط زیست به علت دسته بندی مایعات فلزکاری به عنوان پسماند ویژه مطابق مصوبات کشوری و بین المللی(کنوانسیون استحکام در مورد پسماندهای ویژه که به امضای جمهوری اسلامی نیز رسیده است) سهولت در امر جمع آوری و نظافت محیط کار و ماشین آلات مرتبط کاهش زمان انجام امورات ذکر شده در نتیجه افزایش راندمان کاری در صورت وجود ناخالصی(براده،اکسیده آهن ایجاد شده در اثر زنگ زدگی،گل و خاک و…) در صنعت نورد سرد می توان به لجن گرفتن قالبها اشاره کرد که اصل عملیات نورد سرد(فورمینگ و سایزینگ) را تحت تاثیر قرار داده و شکل قالب را تغییر و کیفیت محصول تولیدی را پایین و بدون کنترل می نماید فلذا قالبهای خطوط نورد سرد میتوان حتماً همیشه باید تمیز و عاری از هر گونه جرم گرفتگی و ناخالصی باشد. در صورت وجود ناخالصی(براده،اکسیده آهن ایجاد شده در اثر زنگ زدگی،گل و خاک و…) در حین عملیات تولید درمراحل جوشکاری القایی و خنک کاری مشکل ایجاد می شود. کاربرد این دستگاه برای جداسازی ناخالصی های آب صابون به کار می رود و در کارخانجات نورد سرد،سری تراشی و غیره که در آنها آب صابون به کار می رود کاربرد دارد اساس کاری دستگاه نیز برپایه جداسازی ناخالصی های موجود در مایع می باشد. تصفیه آب صابون در حال گردش در تجهیز یا هرگونه ماشین صنعتی که با این دست از مایعات فلز کاری جهت خنک کاری یا روانکاری استفاده می کنند از هرگونه لجن حاصل از فرآیند.

دیدگاه نوشته